Daň z nehnuteľnosti
Mesto vyberá daň z nehnuteľností v zmysle zákona č. 582/2004 o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálny odpad a drobné stavebné odpady v znení neskorších predpisov a v súlade s VZN č. 5/2011 o dani z nehnuteľností na kalendárny rok 2012. Daň z nehnuteľností sa vyrubuje platobným výmerom.
Dokedy a kto podáva daňové priznanie?
Daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti je potrebné podať do 31. januára bežného roka, ale len u toho daňovníka u ktorého došlo k zmene skutočností už nahlásených v daňovom priznaní a u nových daňovníkov, ktorým vznikla daňová povinnosť podľa stavu k 1. januáru zdaňovacieho obdobia.
Fyzická alebo právnická osoba je v priebehu príslušného zdaňovacieho obdobia povinná oznámiť správcovi dane skutočnosti rozhodujúce pre vznik alebo zánik daňovej povinnosti k dani z nehnuteľnosti (dražba a dedičstvo nehnuteľnosti) a každú zmenu týchto skutočností do 30 dní odo dňa nasledujúceho po dni keď tieto skutočnosti nastali.
Mesto Šaštín-Stráže ako správca dane z nehnuteľností ustanovilo, že v roku 2012 sa daň za stavby na bývanie, byty a garáže znižuje o 30 % občanom s ťažkým zdravotným postihnutím, ktorí sú vlastníkmi týchto stavieb a majú v týchto stavbách zaevidovaný aj trvalý pobyt. K uplatneniu zľavy je potrebné predložiť vypísanú žiadosť a preukaz občana s ťažkým zdravotným postihnutím.
Potrebné doklady
- tlačivá k daňovému priznaniu
- doklad o vlastníctve nehnuteľností, stavieb, bytov a pozemkov (list vlastníctva, kúpno-predajná zmluva, darovacia zmluva, osvedčenie o dedičstve)
Splatnosť dane
- prvá splátka do 30. júna
- druhá splátka do 31. októbra
Spôsob úhrady
- v hotovosti do pokladne mesta
- prevodom na účet mesta vo VÚB, a.s., pobočka Šaštín-Stráže, č. účtu SK35 0200 0000 0000 0082 8182
- poštovou poukážkou na účet mesta
Vybavuje: Veronika Kečkéšová
e-mail: keckesova@mestosastinstraze.sk
tel: 034/ 6987 416